انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی به صنایع استان تهران

انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی به صنایع استان تهران

انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی استان تهران

نیروگاه های برق سال گذشته ۵ میلیارد متر مکعب گاز دریافت کردند

نیروگاه های برق سال گذشته ۵ میلیارد متر مکعب گاز دریافت کردند
142
۱۴۰۰-۰۱-۳۰
admin

نیروگاه های برق سال گذشته ۵ میلیارد متر مکعب گاز دریافت کردند رضا جولایی در ارتباط مستقیم رئیس جمهور با مراکز خدمات و تولید انرژی وزارتخانه‌های نیرو و نفت که عصر امروز چهارشنبه ۴ فروردین به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با بیان اینکه سال گذشته علیرغم محدودیت‌های تحریم‌ها و کرونا شاهد رشد و توسعه صنعت گاز بودیم، گفت: طی سال ۹۹ بیش از ۶ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش تولید گاز شیرین و تزریق آن به شبکه توزیع گاز رخ داد که این ۶ درصد معادل ۱۵ میلیارد متر مکعب بود.

وی افزود: مصرف گاز بخش‌های تجاری و صنعتی در سال گذشته ۷ تا ۸ درصد رشد داشت که ۵ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاههای برق و ۳.۳ میلیارد متر مکعب به صنایع فولاد، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها تزریق شد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷ سکوی گازی در پارس جنوبی و ۳۹ هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز در کشور داریم، گفت: مصرف گاز خانگی در حال حاضر ۳۵۰ میلیون متر مکعب، نیروگاه‌ها ۱۶۰ میلیون متر مکعب و صنایع ۱۲۰ میلیون متر مکعب است. همچنین ۵ درصد از میزان تولید گاز به صادرات اختصاص می‌یابد و صادرات این محصول به کشورهای طرف قرارداد با ایران همچنان ادامه دارد.

جولایی با تاکید بر اینکه بخشی از گاز تولیدی کشور برای تزریق به میادین نفتی به شرکت ملی نفت ایران تحمیل می‌شود افزود: مرکز دیسپچینگ شبکه گاز ایران ۲۴ ساعته داده‌های بخش‌های مختلف تولید و انتقال گاز را پایش و تحلیل می‌کند و مدیریت راهبردی این مرکز در دو بخش تهران و اصفهان فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *