انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی به صنایع استان تهران

انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی به صنایع استان تهران

انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی استان تهران

روسیه بر آمادگی ارسال بدون وقفه گاز به اروپا تاکید نموده

روسیه بر آمادگی ارسال بدون وقفه گاز به اروپا تاکید نموده

روسیه بر آمادگی ارسال بدون وقفه گاز به اروپا تاکید نموده دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین امشب  در گفت و گو با ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا درباره وضعیت گاز در بازار اروپا و اوضاع پناهجویان در منطقه مرزی بلاروس و لهستان و نیز اوضاع منطقه دونباس در شرق اوکراین گفت و گو کرد.

رییس جمهوری روسیه بر آمادگی کشورش برای تامین بدون وقفه گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی ازجمله با استفاده از ظرفیت خط لوله گاز نورد استریم ۲ تاکید کرد.

ایتالیا از مصرف کنندگان عمده گاز روسیه است و سالانه تا ۲۰ میلیارد مترمکعب گاز از این کشور خریداری می کند.

قیمت گاز در بازار اروپا در هفته‌های اخیر تا یک هزار و ۵۰۰ دلار برای هر هزار مترمکعب گاز افزایش یافته است.  روسیه سالانه تا ۱۳۰ میلیارد مترمکعب گاز به کشورهای اروپایی صادر می‌کند و بخش عمده این گاز از طریق شبکه خطوط لوله اوکراین ترانزیت می‌شود.

رییس جمهوری روسیه به تازگی گفت که گازپروم برای کمک به حل و فصل بحران انرژی در اروپا، صادرات گاز به بازار اروپایی را ۱۰ درصد افزایش داده است.

طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ شامل دو خط لوله یک هزار و ۲۳۰ کیلومتری با مجموع ظرفیت سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب بوده و گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال می‌دهد.

این پروژه حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل «انجی» فرانسه، «او ام وی» اتریش، «رویال داچ شل» هلند و «یونیپر» و «وینترشل» آلمان است.

اوکراین و لهستان کشورهای تزانزیت کننده گاز روسیه به اروپا مخالفان سرسخت طرح خط لوله گاز نورد استریم۲ هستند و بارها از غرب و اروپا خواستار تحریم این طرح و شرکت‌های مشارکت کننده در آن شده‌اند.

اوضاع پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان

پوتین در ادامه گفت و گوی تلفنی با دراگی درباره اوضاع پناهجویان در منطقه مرزی بلاروس و لهستان، با وی تبادل نظر کرد.

رییس جمهوری روسیه در این باره از رفتار خشن مرزبانان لهستانی در مورد پناهجویان انتقاد کرد و گفت که ورشو  بطور منظم تعهدات بین المللی خود در زمینه دفاع از حقوق بشر را نقض می کند.

دو طرف بر لزوم برقراری همکاری اتحادیه اروپا با مینسک برای حل و فصل مساله پناهجویان تاکید کردند.

این روزها بر اثر بحران انسانی در مرز بلاروس – لهستان هزاران نفر در مرزی تجمع کرده اند که سیم های خاردار و مرزبانان لهستانی انتظارشان را می کشیدند و بارها از ورودشان به لهستان جلوگیری کردند.

لهستان اعلام کرده است مرز مشترک خود با بلاروس را می بندد، زیرا گروه های بزرگی از پناهجویان کوشیده اند به این مرز راه یابند.

مقام های لهستان، بلاروس را به تلاش برای دامن زدن به فاجعه ای بزرگ متهم کرده و هشدار داده اند که نیروهای بیشتری را برای جلوگیری از پیشروی پناهجویان بسیج می کنند.

نگرانی از تلاش های اوکراین در دونباس

پوتین در ادامه مکالمه تلفنی با نخست وزیر ایتالیا،درخصوص اوضاع منطقه دونباس در شرق اوکراین تبادل نظرکرد.

به گفته رییس جمهوری روسیه، طرف اوکراینی بطور عمدی اوضاع منطقه دونباس را متشنج می کند و تلاش های آن نگران کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *