انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی به صنایع استان تهران

انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی به صنایع استان تهران

انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی استان تهران

ایرلند نسبت به قطع گاز توسط انگلیس هشدار داد

ایرلند نسبت به قطع گاز توسط انگلیس هشدار داد

ایرلند نسبت به قطع گاز توسط انگلیس هشدار داد

از زمانی که کشورهای غربی روسیه را تحریم کردند، انگلیس و بیشتر کشورهای اروپا با بحران انرژی دست و پنجه نرم کردند.

به تازگی نیز «بیلی کلهر»، عضو ایرلندی پارلمان اروپا نسبت به قطع گاز جمهوری ایرلند توسط لندن هشدار داد و گفت: «ما باید نوعی توافق با دولت بریتانیا و با تأمین‌کنندگان گاز بریتانیا داشته باشیم که در صورت کمبود گاز، همچنان گاز تأمین شود، چون ما بسیار آسیب پذیر هستیم.»

دولت ائتلافی ایرلند با واردات گاز طبیعی مایع (LNG) مخالف است و در بسیاری از کشورهای اروپای غربی، از جمله بریتانیا، به دلیل اثرات زیست محیطی، مصرف گاز مایع ممنوع است. کلهر به اسکای نیوز گفت که جمهوری ایرلند باید زیرساخت گاز طبیعی خود را بهبود بخشد و اتکا به لندن را کاهش دهد.

جان فیتزجرالد، از اعضای سابق نهاد تأمین کننده گاز ایرلند شمالی نیز به اسکای نیوز گفت: «ادامه عرضه گاز به ایرلند شمالی مستلزم همکاری جمهوری ایرلند است، اگر عرضه به جمهوری ایرلند قطع شود، ما نیز در شمال دچار مشکل می‌شویم.»

پیشتر در اوایل آبان ماه اعلام شده بود که انگلیس فقط برای ۹ روز دیگر ذخیره گاز دارد. شرکت بریتیش گاز نیز برای تأمین نیاز زمستان این کشور مجبور شده که به سمت برداشت از یک میدان گازی به نام راف که در نزدیکی ساحل یورکشایر و در عمق دریای شمال قرار دارد برود. این اقدام ظرفیت ذخایر گاز انگلیس را ۵۰ درصد افزایش خواهد داد و برای تأمین گاز این کشور در فصل زمستان بسیار حیاتی است.

شرکت سنتریکا که مالک بریتیش گاز به شمار می‌رود، اعلام کرده در سایه نگرانی‌ها نسبت به کمبود گسترده گاز در انگلیس، برداشت گاز از میدان راف قرار نیست همه بحران موجود برای فصل زمستان را حل کند. سنتریکا اعلام کرده که در میان کشورهای اروپایی، انگلیس از جمله کشورهایی است که کمترین میزان ذخیره گاز را دارد.

در حالی انگلیس فقط برای ۹ روز گاز ذخیره شده دارد که ذخایر گاز آلمان نیاز ۸۹ روز این کشور را کفاف می‌دهد و ذخایر گازی فرانسه هم برای ۱۰۳ روز این کشور کافی است و در هلند برای ۱۲۳ روز گاز ذخیره شده وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *