انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی به صنایع استان تهران

انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی به صنایع استان تهران

انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی استان تهران

افزایش ۲۳۷ درصدی قیمت گاز در کشورهای اروپایی

افزایش ۲۳۷ درصدی قیمت گاز در کشورهای اروپایی

بر اساس آخرین داده‌های اداره آمار استونی، شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور طی ماه آوریل شاهد افزایش چشمگیر ۱۸.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بود و قیمت‌ها سریع‌تر از دهه‌های گذشته رشد کردند.

این اداره گزارش داد که قیمت کالاها و خدمات در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۴.۴ درصد و ۲۷.۸ درصد گرانتر بوده است.

به گفته ویکتوریا تراسانوف، تحلیلگر برجسته در اداره آمار استونی، شاخص قیمت مصرف کننده بیشترین تأثیر را از تغییرات قیمت‌های مربوط به مسکن داشته که مسئول بیش از ۴۰ درصد کل این افزایش قیمت بوده است.

طبق گزارش‌ها، قیمت برق با افزایش شدید ۱۱۹ درصدی مواجه شد، در حالی که انرژی گرمایی ۵۷.۷ درصد گران‌تر از آوریل ۲۰۲۱ شد. در عین حال، قیمت گاز لوله کشی ۲۳۷.۲ درصد افزایش یافت. اجاره بها نیز ۳۴.۴ درصد افزایش یافت.

تراسانوف توضیح داد: در ماه آوریل، اجرای طرح جبران خودکار هزینه‌های برق، هزینه‌های انتقال برق، گرمایش منطقه، گاز لوله کشی و هزینه‌های انتقال گاز پایان یافت.

تغییرات قیمت مواد غذایی و نوشیدنی های غیر الکلی و همچنین تغییرات قیمت در بخش حمل و نقل، نزدیک به یک پنجم کل این افزایش را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، قیمت سیب زمینی ۱۳۴.۳ درصد، روغن ۵۷ درصد، غلات و آرد ۳۷.۷ درصد افزایش یافت، در حالی که قیمت ماکارونی و تخم مرغ به ترتیب ۳۶.۹ درصد و ۳۴.۸ درصد افزایش یافت. در همین حال، ماهی تازه ۳۰.۷ درصد افزایش قیمت داشت. بنزین ۳۲.۵ درصد و گازوئیل ۴۸.۶ درصد گران شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *