انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی به صنایع استان تهران

انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی به صنایع استان تهران

انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی استان تهران

تحریم‌های جدید کانادا علیه نفت و گاز روسیه

تحریم‌های جدید کانادا علیه نفت و گاز روسیه

تحریم‌های جدید کانادا علیه نفت و گاز روسیه وزارت خارجه کانادا امروز چهارشنبه از اعمال تحریم های جدیدی علیه بخش نفت و گاز روسیه خبر داد.بر این اساس، کانادا در راستای افزایش تحریم های ضد روسی، ارائه برخی خدمات به شرکت های نفت، گاز و شیمیایی روسیه را ممنوع کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه کانادا در این خصوص آمده است: تحریم‌ های جدید ۲۸ نوع از مشاوران کانادایی از جمله مشاوران فنی و مدیریتی و آژانس‌ های تبلیغاتی را از کار در بخش نفت، گاز و شیمیایی روسیه که حدود ۵۰ درصد از درآمد این کشور را تشکیل می دهند، غیرقانونی می‌ داند.

به گزارش سی‌پی ۲۴، «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا در این ارتباط ادعا کرد: کانادا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از توانایی پوتین برای تامین مالی ماشین جنگی خود انجام خواهد داد!

در همین رابطه، ۱۰ خرداد ماه نیز اعلام شد که کانادا ۲۲ فرد و ۴ شرکت روسی را تحریم کرده است. بر اساس اعلام وزارت خارجه کانادا، تحریم های ضدروسی شرکت مدیریت صندوق سرمایه گذاری روسیه، بانک کشاورزی روسیه و دختران «میخاییل فرید من» شریک مؤسس بانک آلفا را دربرگرفته بود.

وزارت خارجه کانادا در این باره اعلام کرده بود که این تصمیم در تکمیل سایر اقدامات اوتاوا علیه روسیه در ارتباط با موارد محدود کننده علیه مسکو به بهانه تحولات جاری در اوکراین بوده است.

این در حالیست که مسکو هم پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: ۶۱ شهروند کانادا به لیست تحریم های مسکو اضافه شدند. این شهروندان کانادایی که عمدتاً مقامات دولتی یا نظامی هستند، برای مدت نامحدودی از ورود به روسیه منع می شوند.

پیش از این نیز روسیه در اقدامی تلافی جویانه همسر نخست وزیر کانادا را ممنوع الورود کرده بود.

این اقدام مسکو در پاسخ به اقدامات تنش آفرین کانادا در هماهنگی با محور غرب علیه مسکو به بهانه تحولات اخیر در اوکراین به انجام رسیده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *