انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی به صنایع استان تهران

انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی به صنایع استان تهران

انجمن صنفی مشاوران و پیمانکاران گازرسانی استان تهران

بخشی از گاز صادراتی روسیه به ترکیه با روبل پرداخت می‌شود

بخشی از گاز صادراتی روسیه به ترکیه با روبل پرداخت می‌شود

در دیدار دوجانبه میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، توافق شد که هزینه ۲۵ درصد از گاز صادراتی روسیه به ترکیه با روبل (واحد پول ملی روسیه) پرداخت شود.

پوتین در این دیدار نیز از نقش ترکیه در حاصل شدن توافق انتقال غلات اوکراین قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این توافق سبب شد تا غلات به سوی کشور‌های فقیر راهی شوند.

رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که نیروگاه هسته‌ای آکویو در ترکیه در سال ۲۰۲۳ راه اندازی شود. وی اضافه کرد روسیه آماده است که در تمامی زمینه‌ها با ترکیه همکاری کرده و از فعالیت آنکارا در سازمان همکاری شانگ‌های نیز قدردانی کرد.

پوتین گفت که شرکت‌های روسیه‌ای، نشانه‌هایی را دریافت کرده‌اند که امکان صادرات محصولاتشان از طریق ترکیه وجود دارد.  نشست شورای رؤسای جمهور کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های امروز جمعه به ریاست شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در شهر سمرقند آغاز شد.

در این نشست سران کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های از جمله هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان و ژانگ مینگ دبیر کل سازمان همکاری شانگ‌های و روسلان میرزایف رئیس کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگ‌های حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *